پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت - فرم معلم


پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت - فرم معلم  گرشام و اليوتn

مشخصات فایل پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت - فرم معلم

نام نویسنده:
گرشام و اليوت
نام لاتین:
Social Skills Rating System: SSRS Secondary Level Questionnaire-Teacher Form
سال انتشار:
1990
تعداد سوالات:
48
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
3 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت - فرم معلم دارای 3 مولفه خویشتن داری، همکاری و قاطعیت می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت - فرم معلم

روش نمره گذاری پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت - فرم معلم به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت - فرم معلم

مهارتهای اجتماعی بر رفتارهای فراگرفته مطلوبی اشاره دارد که فرد را قادر می سازد با دیگران رابطه مطلوبی داشته و از واکنش های نامعقول اجتماعی خودداری کند. مهارتهای اجتماعی طیف گسترده ای از رفتارهای از قبیل توانایی شروع ارتباط موثر و مناسب با دیگران، ارائه پاسخهای مفید وشایسته، تمایل به رفتارهای سخاوتمندانه، همدلانه و یاریگرانه، پرهیز ا تمسخر، قدری و زورگویی به دیگران را شامل میشود(ماتسون و همکاران، 2000).

از نظر اجتماعی، مهارتهای اجتماعی رفتارهای قابل قبولی هستند که فرد را قادر می سازند تا به طور موثر با دیگران تعامل داشته و از پساخهای غیرقابل قبول اجتماعی اجتناب نماید. مشارکت داشتند، کمک کردن، پیش قدم شدن در شروع ارتباطات و تعریف و تمجید کردن، مثالهایی از مهارتهای اجتماعی هستند(گرشام و الیوت، 1990). لازم به ذکر است که مهارتهای اجتماعی در این تحقیق شامل 5 عاملی می باشد که به ذکر تعاریف نظری آنها پرداخته می شود:

همیاری: شامل رفتارهایی مثل کمک کردن به دیگران، مشارکت با مطالب درسی و انجام دادن قواعد و دستورالعمل ها(دستورات) می شود؛ جرات ورزی:شامل شروع کردن رفتارها، مثل درخواست از دیگران برای کسب اطلاعات، معرفی کردن خودش و پاسخگویی به اعمال دیگران می گردد؛ خویشتنداری: شامل رفتارهایی می شود که در موقعیتهای تعارضی مثل پاسخگویی مناسب به مسخره شدن و موقعیتهای عادی که نیازمند توجه کردن و سازش است، رخ می دهد؛ مسئولیت پذیری: شامل رفتارهایی است که توانایی برای ارتباط با بزرگسالان و انجام تکلیف را نمایان می سازد؛ کفایت تحصیلی: شایستگی که فرد در حیطه های تحصیلی و دروس مرتبط با مدرسه از خود نشان می دهد(گرشام و الیوت، 1990).

پایایی درونی مقیاس برای فرم معلمان از 74/0 تا 95/0 است(گرشام و الیوت، 1999). خصوصیات روان سنجی این مقیاس در فرهنگهای غیرآمریکایی کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. شهیم(1381) در مطالعه ای در ایران مهارت اجتماعی کودکان عقب مانده ذهنی را با استفاده از این مقیاس مورد بررسی قرار داد. میزان پایایی این مقیاس در مطالعه او برای مهارت اجتماعی 87/0، همکاری 76/0، قاطعیت 72/0 و خویشتن داری 68/0 برآورد شده است. در این تحقیق پایایی کل این مقیاس پس از دو هفته بر روی 10 نفر از آزمودنی ها 81/0 به دست آمد که پایایی نسبتا بالایی است.

 

ملاحظات: پرسشنامه مهارتهای اجتماعی الیوت و گرشام همراه با روش نمره گذاری، تعریف مفهومی، تفکیک سوالات بر حسب مولفه ها و همراه با سوالات لاتین پرسشنامه در قالب فایل Word در دوازده صفحه آماده شده است.

به محض پرداخت وجه، لینکه دانلود به ایمیل ارسال می شود.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت - فرم معلم

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: