پرسشنامه رفتار اطلاع جویی


پرسشنامه رفتار اطلاع جویی کریمیn

مشخصات فایل پرسشنامه رفتار اطلاع جویی

نام نویسنده:
کریمی
سال انتشار:
1390
تعداد سوالات:
14
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه رفتار اطلاع جویی تک مولفه ای می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه رفتار اطلاع جویی

روش نمره گذاری پرسشنامه رفتار اطلاع جویی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه رفتار اطلاع جویی

رفتار اطلاع یابی صحیح، یعنی شناسایی درک نیاز اطلاعاتی، شناسایی منابع عمده اطلاعاتی، چگونگی دستیابی به آنها و بهره گیری مؤثر از آنها (فتاحی، ۱۳۸۳) دارد، مجموعه فعالیت های انسان در رابطه با منابع اطلاعات و مجراهای اطلاعاتی که شامل مواردی چون شناسایی منابع اطلاعاتی، مکان یابی، جستجو و استفاده از آنها برای رفع نیازهای اطلاعاتی است، رفتار اطلاعاتی قلمداد می شود (ویلسون و استریت فیلد ،۲۰۰۰). ویلسون چهار نوع رفتار رفتار اطلاعاتی، رفتار اطلاع جویی، رفتار اطلاع یابی و رفتار استفاده از اطلاعات را از یکدیگر متمایز می کند.  

چو و لا (۲۰۰۷) نشان میدهد که میان درک دانشجویان از اهمیت مهارتهای کاوش و ارتقای دانش آنها در عرصه این تواناییها، ارتباط وجود دارد. همچنین تعداد کلید واژه های به کار رفته در جستجو اندک است و سپس وقتی که آنان درباره موضوع، اطلاعات بیشتر و کلیدواژه های مناسب تری به دست آوردند، موضوع های محدودتر، اما با دقت بالاتر و جستجو از طریق کلیدواژه های قوی تر را آغاز می کنند. افزون بر آن، دانشجویان علوم تربیتی گرایش بیشتری به استفاده از کلیدواژه های پیچیده در جستجو دارند و پرس و جوها را به شیوه ماهرانه تری نسبت به دانشجویان مهندسی طراحی می کنند. در پژوهشی درزی (۱۳۹۰) دریافت که 6/55 درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به میزان متوسط با کامپیوتر آشنایی دارند. 5/52 درصد از دانشجویان تا حدودی با نحوه استفاده از پایگاه ها آشنایی دارند. همچنین دانشجویان اظهار داشتند بیشتر از طریق سایت کتابخانه مرکزی با نحوه استفاده از پایگاهها آشنا شدند و پایگاه السويیر بیشتر از پایگاه های دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. 

معرفی پرسشنامه رفتار اطلاع جویی

پرسشنامه رفتار اطلاع یابی دارای 14 سوال بوده و هدف آن سنجش رفتار اطلاع یابی می باشد. این پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت (اصلاً،0؛ خیلی کم 1؛ کم،2؛زیاد،3؛ خیلی زیاد؛4) می ­باشد. 

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه رفتار اطلاع جویی

نمره گذاری این پرسشنامه در طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد که از 0 تا 4 نمره گذاری شده است. گزینه های این پرسشنامه به ترتیب اصلا، خیلی کم، کم، زیاد و خیلی زیاد است که به ترتیب از 0 تا 4 نمره تعلق می گیرد. روش نمره گذاری پرسشنامه رفتار  اطلاع یابی به طور کامل داخل فایل توضیح داده شده است

نمونه سوالات پرسشنامه رفتار اطلاع جویی :

1-تا چه اندازه روزآمد نبودن برخی منابع موجود را در دستیابی به اطلاعات خود موثر می دانید؟

2-تا چه اندازه معتبر بودن بعضی از سایت های موضوعی را در دستیابی به اطلاعات خود موثر می دانید؟

3-تا چه اندازه بازخوانی بیشتر سایت ها را در دستیابی به اطلاعات خود موثر می دانید؟

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه رفتار اطلاع جویی

نام و نام خانوادگی:
 
شماره همراه:
 
آدرس ایمیل:
   
نظر شما:
 
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: