پرسشنامه ارزیابی شخصیت اینیاگرام


پرسشنامه ارزیابی شخصیت اینیاگرام ریزو و هادسونn

مشخصات فایل پرسشنامه ارزیابی شخصیت اینیاگرام

نام نویسنده:
ریزو و هادسون
نام لاتین:
RHETI
سال انتشار:
1991
تعداد سوالات:
144
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
بلی و خیر
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه ارزیابی شخصیت اینیاگرام دارای 9 مولفه اصلاح طلب؛ کمک گرا؛ موفقیت گرا؛ فرد گرا؛ پژوهش گر؛ وفادار؛ مشتاق؛ چالش گر و صلح طلب می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه ارزیابی شخصیت اینیاگرام

روش نمره گذاری پرسشنامه ارزیابی شخصیت اینیاگرام به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه ارزیابی شخصیت اینیاگرام

پرسشنامه ارزیابی شخصیت انیاگرام توسط ریز و هادسون(1991) ابداع شد. پرسشنامه ارزیابی شخصیت اینیاگرام دارای 144 جفت سوال است که به صورت درجمله ای گزینه بایست می باشد. آزمودنی در هر سوال یکی از جملاتی را که رفتار او را در بیشتر در طول زندگی توصیف کرده، انتخاب می کند. 

پایایی آزمون ارزیابی شخصیت اینیاگرام توسط نیوجنت(2001) برای تیپ های نه گاه به دست آمده است. ضرایب همسانی درونی به روش آلفای کرونباخ آزمون ارزیابی شخصیت اینیاگرام برای تیپهای نه گانه از 56/0(برای تیپهای سه و پنج) تا 82/0(برای تیپ دو) گزارش شده است(نیوجنت و همکاران، 2004). در پژوهشی دیگر "عبدالله" و "صالح" (2003) در دانشگاه بغداد اعتبار پرسشنامه ارزیابی شخصیت اینیاگرام را گزارش دادند و ضرایب آلفای کرونباخ برای تیپ های نه گانه از 56/0(برای تیپ پنج) تا 85/0(برای تیپهای یک و هشت) گزارش کردند. در مورد روایی آزمون ارزیابی شخصیت اینیاگرام نیز، همبستگی قوی بین نتایج این تست با آزمون"5 عاملی شخصیتی" گزارش شده است(نیوجنت، 2001) و به وسیله نظریه مایرز-بریگز مورد تایید قرار گرفت(براون و بارتمن، 2005؛ واکر و واکنر، 2006). در ایران نیز ضرایب پایایی برای تیپهای نه گانه با روش همسانی درونی آلفای کرونباخ 67/0 تا 81/0 و با روش بازازمایی 95/0 تا 98/0 به دست آمد(حسینیان و همکاران، 1391).

 

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه ارزیابی شخصیت اینیاگرام

هر جمله نشانگر یکی از 9 تیپ شخصیتی می باشد که در نهایت به وسیله کلید، تیپ شخصیتی فرد را می توان تعیین کرد و نمره هر تیپ شخصیتی در 32 ماده از کل پرسشنامه مشخص می گردد.

قیمت به تومان:
7,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه ارزیابی شخصیت اینیاگرام

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: