پرسشنامه دلبستگی به خدا M-SAS (فرم خلاصه شده)


پرسشنامه دلبستگی به خدا M-SAS (فرم خلاصه شده) آیسنورت-عباری بناب-حدادی کوهسارn

مشخصات فایل پرسشنامه دلبستگی به خدا M-SAS (فرم خلاصه شده)

نام نویسنده:
آیسنورت-عباری بناب-حدادی کوهسار
نام لاتین:
M-SAS
سال انتشار:
1390
تعداد سوالات:
16
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه دلبستگی به خدا M-SAS (فرم خلاصه شده) دارای مولفه های جوارجویی، پناهگاه امن، پایگاه امن، اعتراض به جدایی (نگرانی از جدایی از دلبستگی)، ادراک مثبت از خود و ادراک مثبت از خدا می باشد

قالب فایل سوالات پرسشنامه دلبستگی به خدا M-SAS (فرم خلاصه شده)

روش نمره گذاری پرسشنامه دلبستگی به خدا M-SAS (فرم خلاصه شده) به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه دلبستگی به خدا M-SAS (فرم خلاصه شده)

کرک پاتریک(1999) به عنوان يكي از نخستين  نظريه پردازان در زمينة دلبستگي به خدا، معتقد است دلبستگي به مراقب اوليه در دوران كودكي، با گذشت زمان و در چهارچوب نظام هاي ديگر همانند دلبستگي به خدا و وطن ادامه مي يابد.آینسورت (1976) چهار ملاك براي تكيه گاه دلبستگي برمي شمارد كه از اين ميان دوملاك در مورد خداوند صدق ميكند. يكي اينكه خدا به عنوان منبع و مبناي امنيت براي افراد هنگامي كه دچار استرس و آشفتگي رواني مي شوند و ديگر اينكه خدا به عنوان منبع حمايت كننده و مطمئن براي كشف و جست وجو در محيط اطراف. به علاوه وي معتقد است خدا از يك سو سبب شكل گيري رفتارهاي دلبستگي مابانه ماننددر جستجوی  ديگران برآمدن و نزديك شدن به ديگران و از سوي ديگر سبب برانگيخته شدن واكنش هاي خصمانه همانند غم و اندوه مي شود(بابلان و همکاران،1391).

اهمیت پژوهش در موضوع دلبستگی به خدا از این جهت است که روابط دلبستگی انسانی و دلبستگی ایمن به خدا با شاخصهای سلامتی و بهزیستی از قبیل خوش بینی، رضایت از زندگی کاهش اضطراب افسردگی و کاهش در نشانگان بیماریهای جسمانی همراه است (مثلاً کرکپاتریک و شیور ۱۹۹۲؛ سیم و لوح (۲۰۰۳) و افزون بر این دلبستگی ناایمن به خدا با سلامت روان پایین و مشکلات ،سازگاری کاهش در سلامت و بهزیستی مذهبی و وجودی نورزگرایی و افزایش هیجانی های منفی توأم می باشد(بک و مک دونالد، ۲۰۰۴؛ روات و کرکپاتریک (۲۰۰۲).

برای سنجش دلبستگی به خدا از پرسشنامه دلبستگی به خدا M-SAS  استفاده می شود

معرفی پرسشنامه دلبستگی به خدا M-SAS (فرم خلاصه شده)

برای تهیه گزاره های مقیاس دلبستگی به خدا مجموعه ی وسیعی از گزاره هایی تهیه شدند که حیطه های دلبستگی به خدا و تصویر ذهنی از خدا الهام گرفته شده بود و تعداد دیگری با استفاده از مصاحبه های ساختاری که توسط پژوهشگران آموزش دیده از دانشجویان روانشناسی در دانشگاه سیدنی غربی در استرالیا از افراد مختلف به عمل آمده بود برداشت شد. تعدادی نیز از متون مختلف اسلامی و عرفانی با توجه به الگوی نظری تهیه شده برای ساخت ابزار مورد استفاده قرار گرفت. گزاره های تهیه شده با توجه به ابعاد مختلف دلبستگی به خدا در متون اسلامی(از قبیل جوار جویی پناهگاه ایمن، پایگاه امن به خدا و اعتراض به جدایی انگاره دلبستگی متعالی) تنظیم شدند. 

پرسشنامه دلبستگی به خدا آیسنورت M-SAS دارای ۱۶ سوال بوده و هدف آن بررسی ابعاد دلبستگی به خدا (جوارجویی، پناهگاه امن، پایگاه امن، اعتراض به جدایی (نگرانی از جدایی از دلبستگی)، ادراک مثبت از خود، ادراک مثبت از خدا) است.

پرسشنامه دلبستگی به خدا آیسنورث توسط غباری بناب و حدادی کوهسار با فرهنگ اسلامی جامعه ایرانی انطباق داده شد. این پرسشنامه در قالب فایل Word همراه با روش نمره گذاری، تفکیک مولفه ها، تفسیر و فرآیند ساخت پرسشنامه طبق پژوهش انجام شده آماده شده است که به محض پرداخت موفق در اختیار شما قرار می گیرد.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه دلبستگی به خدا M-SAS (فرم خلاصه شده)

پرسشنامه دلبستگی به خدا آیسنورت- غباری بناب و حدادی کوهسار بر اساس مقیاس لیکرت 5 درجه ای کاملا مخالف ،1؛ مخالف،2؛ نظری ندارم3؛موافق ،4؛ کاملا موافق ،5 ساخته شده است. تعدادی از سوالات پرسشنامه دارای نمره گذاری معکوس می باشند که در داخل فایل مشخص شده اند.

نمونه سوالات پرسشنامه دلبستگی به خدا M-SAS (فرم خلاصه شده) :

1-در مواقع ناراحتی به خدا روی می آورم.
2-در شرایط بحرانی قبلا برای نزدیکی به خدا به سوی مکانهای مقدس (مثلا مسجد) کشیده شده ام.
3-اطمینانم به نزدیکی خداوند و پذیرش او، مرا تشویق می کند که از او کمک بخواهم.

 

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه دلبستگی به خدا M-SAS (فرم خلاصه شده)

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: