پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا


پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا n

مشخصات فایل پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا

نام لاتین:
CPI
سال انتشار:
تعداد سوالات:
0
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
ندارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا

قالب فایل سوالات پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا

روش نمره گذاری پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا

در غالب آزمونهای شخصیت از مردم صراحتاً نمی خواهند مستقیماً برای ابعاد ویژگی های شخصیتی خود تعیین رتبه و درجه کنند ، بلکه باید به رشته پرسش هایی پاسخ بدهند که درباره طرز واکنش خود در موقعیت های معین هستند. درمورد غالب پرسشنامه های شخصیت ، ابتدا ماده هایی براساس نظر پژوهشگران ساخته شده و سپس بسته به تایید یا رد آن در کارهای پژوهش آن ماده حفظ یا رد می شود.روش دیگر در ساخت آزمون ، روش تجربی اس و در این روش بجای پایه قراردادن نظریه ، تنها به نوع پاسخ گروه های جمعیت شناختی مختلف به مجموعه ای از سوالات توجه می شود. یک نومنه شاخص و موافق از آزمون های ساخته شده با این رویه ، پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا (CPI) است. جهت گیری فلسفی پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا (CPI) برارزشگذاری متغیرهای شخصیتی پایدار که به طور عام از آن بحث می شود با فرهن گهای مختلف مرتبط است استوار است. این آزمون به عنوان پرسشنامه ای برای سنجش خصایص شخصیتی پایدار میان فردی در یک جامعه بهنجار تدوین شد. بیشتر مقیاس های این آزمون نه براساس رویکرد منطقی ، بلکه از طریق ملاک یابی تجربی تدوین شده اند. برای سنجش شخصیت افراد از پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا

پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا (CPI) یک آزمون مداد وکاغذی خود – اجرا است که از 480 ماده تشکیل شده است. این آزمون برای اجرای گروهی طراحی شده است ، هرچند که می توان آن را به شکل فردی نیز اجرا نمود. گرچه این آزمون برای ارزشیابی افراد بین 12 تا سال به کار رفته است ، اما به طور معمول برای استفاده در مورد جمعیت بزرگسال جوان که از توانایی خواندن حداقل در سطح پایه چهارم برخوردارند طراحی شده است. پژوهش های صورت گرفته درباره برنامه های آموزشی نشان می دهند که به طور کل در سراسر دنیا این آزمون از بین آزمون های تشخیصی عینی که در برنامه های تربیتی روانشناسی بالینی به کار می روند در رتبه دوم قرار دارد.

پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا 480 سوالی (CPI) به تشخیص و شناخت رفتار بین فردی در میان جامعه های بهنجار متمرکز است . بنابر این به جای تمرکز بر آسیب شناسی ، حوزه هایی مانند خویشتن داری ، سلطه گری ، و پیشرفت را مورد سنجض قرار می دهد . اما ، اگر چه تاکید آن بر سنش متغیرهای بهنجار است. نمره های خیلی انحرافی نیز ممکن است درباره جنبه های خاصی از رفتارهای ناسازگار شخص ، بویژه در روابط میان فردی ، اطلاعات مهمی را فراهم کنند. کاربرد مناسب این آزمون برای افراد بهنجار و شمول موضوعاتی که علاقه بسیاری از مردم را به خود جلب می کنند از مهمتری نویژگی های این آزمون است. کانون توجه این آزمون سنجش رفتارها و جهت گیری های میان فردی است. به همین دلایل ، پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا (CPI) در گزینش کارکنان و راهنمایی شغلی به گونه گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

 

فایل پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا نسخه 480 سوالی به صورت تایپ شده و در قالب فایل Word آماده شده است که به محض پرداخت موفق، لینک دانلود آن در اختیار شما قرار می گیرد.

 

نمونه سوالات پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا :

1- تنها به خاطر بودن با مردم است که از شرکت در اجتماعات لذت می برم.

2-جالب ترین قسمت مجلات، صفحه طنز و فکاهی های آن است.

3-پدرم مرد ایده آلی به نظر می آید.

قیمت به تومان:
12,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه شخصیت کالیفرنیا

نام و نام خانوادگی:
 
شماره همراه:
 
آدرس ایمیل:
   
نظر شما:
 
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: