پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا


پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا فاسیونn

تعریف مفهومی پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا

معرفی پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا

 اگرچه تفکر انتقادي اصطلاح نسبتاً جدیدي است که در قرن بیستم مطرح شده است لیکن، این فعالیت در افکار فلاسفه یونان باستان از جمله سقراط، افلاطون و ارسطو ریشه دارد. این فیلسوفان به طور طور کلی تفکر انتقادي را به منزله توانایی پرسش کردن، آزمودن و فکر کردن بر روي ایده ها و ارزش ها قلمداد می کردند (3 ). از ابتداي قرن بیستم، متعاقبِ توسعه پژوهش هاي مرتبط با آموزش و یادگیري، تفکر انتقادي بنحو ویژه اي مورد توجه قرار گرفت (19). در این راستا دیویی معتقد بود، تفکر انتقادي ناظر به قضاوت و التزام به شک گرایی است (20). بلوم و همکارانش (1956) نیز به طبقه بندي حیطه شناختی پرداخته و معتقد بودند که دانشجویان باید در دانشگاه حداقل به سه سطح شناختی تفکر انتقادي یعنی تحلیل، ترکیب و ارزشیابی  برسند و آنها را براي ورود به دنیاي کار به کار گیرند. پیاژه (1970) نیز ضمن اشاره به فرایند تعالی جویی متزاید در زندگی بشر، آن را سازنده فعال دانش تلقی می کند. به همین ترتیب، در دهه 1980 فراگیران و فرایند شناختی آنها مورد تأکید واقع شد و در نتیجه جنبش سازنده گرا پدیدآمد و تاکنون تاکید فزاینده بر تفکر انتقادي استمرار پیدا کرده است.

این پرسشنامه توسط فاسیون(1992) ساخته شده است و دارای 75 گویه است(پرافتو، 2003) و دارای 7 زیرمقوله می باشد که شامل زیر مقیاس حقیقت جویی(12 عبارت)، ذهن باز(12 عبارت)، قدرت تجزیه و تحلیل(11 عبارت)، قدرت سازماندهی اطلاعات(11 عبارت)، اعتماد به نفس(9 عبارت)، میزان رشد یافتگی(10 عبارت)، و جستجوگری(10 عبارت) است. این مقیاس، مقیاس لیکرت 6 درجه ای است و گزینه 1 به معنای کاملا موافق و گزینه 6 به معنای کاملا مخالف است.

مشخصات فایل پرسشنامه:

قالب فایل: Word

تعداد سؤالات پرسشنامه: 75

روایی و پایایی: دارد

منابع : دارد

روش نمره گذاری: دارد

تفکیک مؤلفه ها: ندارد

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: