پرسشنامه عدالت سازمانی ادراک شده


پرسشنامه عدالت سازمانی ادراک شده  کالکووییتn

تعریف مفهومی پرسشنامه عدالت سازمانی ادراک شده

معرفی پرسشنامه عدالت سازمانی ادراک شده

عدالت در سازمان بیانگر برابری و لحاظ رفتار اخلاقی در یک سازمان می باشد[12]. به کارگیری و ادراک عدالت در سازمان مزایای بسیاری دارد. مثلاً، انگیزش کارکنان، عملکرد شغلی، خشنودی از درآمد، بهره وری و کارایی کارکنان را افزایش می دهد[13]. بنابر نظریه برابری آدامز[14] کارکنان نسبت دروندادها به بروندادهای خودشان را با همین نسبت در دیگر افراد، مقایسه می کنند. دروندادها شامل، تلاش، زمان، دانش و تجربه فرد، و بروندادها شامل پول، بازشناسی و شرایط کار است. در نتیجه مقایسه، کارکنان یا خشنود می شوند یا ناخشنود؛ که منجر به سطوح بالا یا پایین عملکرد و انگیزش آنها می شود[15]. انگیزش یک فرایند روانشناختی درونی و نیز فرایندی تبادلی است؛ یعنی، انگیزش حاصل تعاملات متقابل بین مردم و محیط کار آنان و تناسب بین این تعاملات و بافت اجتماعی گسترده تر است[16]. بنابراین، برای این که بتوان رفتار کارکن را کاملاً درک کرد، پیش بینی نمود و تحت تأثیر قرار داد، باید شخص و محیط، هر دو، به حساب آورده شوند. وقتی کارکنان سطوح بالایی از تناسب شخص- شغل را ادراک می کنند، بیشتر در شغلشان درگیر می شوند[17].

 

معرفی پرسشنامه ی پرسشنامه عدالت سازمانی کالکویت:

پرسشنامه عدالت سازمانی ادراک شده دارای 20 ماده است. 4 ماده آن برای اندازه گیری عدالت توزیعی، 7 ماده آن برای عدالت رویه ای، 4 ماده آن عدالت بین فردی و 5 ماده برای عدالت اطلاعاتی می باشد و توسط کالکوئیت[28] ساخته شده است، کالکوئیت[28] با استفاده از روش تحلیل عامل تأییدی ساختار عاملی آن را در موقعیت های دانشگاهی و صنعتی بررسی کرد و برازش آن را با داده ها مورد تأیید قرار داده است. هاشمی شیخ شبانی[29] در پژوهش خود به منظور تأیید ساختار مقیاس عدالت سازمانی چهار بعدی در تحقیق خود یک تحلیل عامل تأییدی با استفاده از نرم افزار AMOS7 روی ماده های این مقیاس انجام داد و روایی پرسشنامه را در حد قابل قبولی گزارش داد. همچنین برای محاسبه میزان اعتبار چهار مقیاس عدالت سازمانی ادراک شده از روش همسانی درونی آلفای کرونباخ و تنصیف استفاده کرد.

 

روش نمره گذاری و مولفه های پرسشنامه عدالت سازمانی کالکویت داخل فایل توضیح داده شده است.

 

تعدادی از نمونه سوالات پرسشنامه عدالت سازمانی کالکویت

1- تا چه اندازه توانسته اید نظرات و احساسات خود را در جریان اجرای این رویه ها بیان کنید؟

2-- تا چه اندازه بر بازده هایی که توسط این رویه ها حاصل شده اند، اعمال نفوذ داشته اید؟

 

مشخصات فایل پرسشنامه عدالت سازمانی کالکویت

روایی و پایایی: دارد

قالب فایل سوالات: Word

منبع: دارد

تعداد صفحات:4

تعداد سوالات: 20

مقاله همراه: 1

روش نمره گذاری  : دارد

تفکیک مولفه های پرسشنامه : دارد

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه عدالت سازمانی ادراک شده

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: