پرسشنامه بهزیستی اجتماعی کیز- فرم کوتاه 15 سوالی


پرسشنامه بهزیستی اجتماعی کیز- فرم کوتاه 15 سوالی کیزn

مشخصات فایل پرسشنامه بهزیستی اجتماعی کیز- فرم کوتاه 15 سوالی

نام نویسنده:
کیز
نام لاتین:
Social well-being Keyes
سال انتشار:
تعداد سوالات:
15
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه بهزیستی اجتماعی کیز- فرم کوتاه 15 سوالی دارای 5 خرده مقیاس مشارکت اجتماعی، انسجام اجتماعی، پذیرش اجتماعی، همبستگی اجتماعی، و شکوفایی اجتماعی می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه بهزیستی اجتماعی کیز- فرم کوتاه 15 سوالی

روش نمره گذاری پرسشنامه بهزیستی اجتماعی کیز- فرم کوتاه 15 سوالی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه بهزیستی اجتماعی کیز- فرم کوتاه 15 سوالی

بهزیستی اجتماعی بیانگر یک پدیده اساسا عمومی(در مقابل خصوصی) است که بر تکالیف اجتماعی که بشر در دل ساختارهای اجتماعی و جوامع با آنها مواجه است متمرکز می شود(کیز و ماجیارمو، 2003). بهزیستی اجتماعی به عنوان گزارش خود فرد در مورد کیفیت روابطش با افراد دیگر، محله ای که در آن زندگی می کند و جامعه اش تعریف می شود. کیز ابعاد عملیاتی بهزیستی اجتماعی را با نظر به الگوی سلامت[1](کیز و شاپیرو، 2004) و آموزه های جنبش روانشناسی مثبت گرا مطرح می کند. این ابعاد که هر یک منعکس کننده چالشهایی هستند که انسان به عنوان موجودی اجتماعی با آن مواجه است بدین قرارند(کیز، 1998):

یکپارچگی اجتماعی[2]: بیانگر ارزیابی فرد از کیفیت رابطه اش با اجتماع و جامعه است. افرادی که دارای سطوح مطلوبی از این بعد بهزیستی اجتماعی هستند، به جامعه و اجتماعشان احساس تعلق بیشتری دارند و احساس دارا بودن مشتکرات با افراد جامعه در آنها بیشتر است.

پذیرش اجتماعی[3]:بیانگر درک فرد از خصوصیات و ویژگی های افراد جامعه به عنوان یک کلیت است. افرادی که دارای سطوح مطلوبی از این بعد بهزیستی اجتماعی هستند، دید مثبتی به ذات بشر دارند، به افراد دیگر اعتماد می کنند و به خوب بودن مردم باور دارند.

مشارکت اجتماعی[4]: بیانگر ارزیابی فرد از ارزش اجتماعی خود است. افرادی واجد سطوح مطلوبی از این بعد بهزیستی اجتماعی، احساس می کنند عضو مهمی از جامعه خود هستند و می توانند چیزهای ارزشمندی به جهان ارائه کنند.

شکوفایی اجتماعی[5]: بیانگر ارزیابی فرد از مسیر حرکت جامعه و پتانسیلهای آن است؛ به این معنا که فرد احساس کند جامعه در حال تحول است وپتانسیلی دارد که از طریق شهروندان و نهادهای اجتماعی در حال شکوفا شدن است. افرادی واجد سطوح مطلوبی از این بعد بهزیستی اجتماعی، نسبت به وضعیت کنونی و آینده جامعه امیدوارترند و معتقدند جهان در حال تبدیل شدن به مکانی بهتر برای همه افراد است.

درک پذیری اجتماعی[6]: بیانگر فهم کیفیت، ساخت و طرزکار جهان اجتماعی است و شامل علاقه مندی و اهمیت دادن به شناختن دنیا است. افرادی دارای سطوح مطلوبی از این بعد بهزیستی، نه تنها به جهانی که در آن زندگی می کنند، اهمیت می دهند، بلکه احساس می کنند که می توانند حوادث پیرامونشان را درک کنند و مایلند معنای زندگی را بفهمند.

اگر چه این ابعاد بهزیستی اجتماعی می توانند نشانگر سلامت روانی فرد باشند.، اما در مقایسه با ابعاد بهزیستی هیجانی و روانشناختی از وضوح کمتری برخوردارند. معهذا باید توجه داشت که مقیاسهای بهزیستی هیجانی غالبا رضایتمندی و عواطف مثبت فرد نسبت به زندگی کلی را می سنجند و به ندرت به رضایتمندی و عواطف مثبت نسبت به جنبه های زندگی اجتماعی می پردازند.

. فرم کوتاه مقیاس بهزیستی اجتماعی مشتمل بر 15 ماده برای سنجش 5 بعد بهزیستی اجتماعی است که بر اساس مقیاسی 7 درجه ای از"کاملا مخالف" تا "کاملا موافق" پاسخ داده می شود. مقدار آلفای کرونباخ زیر مقیاسهای این مقیاس در پژوهش جوشن لو، رستمی، و نصرت ابادی(1385) بین 59/0 تا 76/0 بود.

تعدادی از نمونه سوالات پرسشنامه :

1- دنيا براي من بسيار پيچيده و مبهم است.

2- احساس مي كنم به هيچ گروه و جماعتي تعلق ندارم.

 

مشخصات فایل پرسشنامه بهزیستی اجتماعی کیز- فرم کوتاه 15 سوالی:

روایی و پایایی: دارد

تعریف مفهومی: دارد

قالب فایل سوالات: Word

منبع: دارد

تعداد صفحات: 4

تعداد سوالات:15

نمره گذاری: دارد

مقاله بیس فارسی: دارد

مولفه ها: دارد و سوالات هر کدام مشخص شده است.(یکپارچگی اجتماعی، پذیرش اجتماعی، مشارکت اجتماعی،  شکوفایی اجتماعی، درک پذیری  اجتماعی)

تعداد مقالات همراه: 2

 

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه بهزیستی اجتماعی کیز- فرم کوتاه 15 سوالی

نام و نام خانوادگی:
 
شماره همراه:
 
آدرس ایمیل:
   
نظر شما:
 
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: