پرسشنامه راهبردهاي مقابله اسلامي


پرسشنامه راهبردهاي مقابله اسلامي  احتشام زادهn

تعریف مفهومی پرسشنامه راهبردهاي مقابله اسلامي

معرفی پرسشنامه راهبردهاي مقابله اسلامي

پرسشنامه راهبردهاي مقابله اسلامي(احتشام زاده،1388)

 

مقابله با تنیدگی و راهبردهای مختلف مقابله با فشارهای روانی، بخش گسترده ای از پژوهشهای روانشناختی را به خود اختصاص داده است. به طور کلی فرآیند کوشش شخص برای حل و فصل تنش را مقابله نامیده اند(اتکیسنون و همکاران، 2000، ترجمه براهنی و دیگران، 1385، ص.507). روش مقابله ای مختلف که عمدتا برگرفته از نظریه های گوناگون روانشناسی هستند، مانند نظریه های شناختی گرایی، رفتارگرایی، روان تحلیل گری، معنی گرایی و ... گسترش یافته اند، تا بتوانند افراد را از دام مشکلات و اختلالات مختلف برهانند.

الگوهای ارزیابی می توانند علاوه بر بر انگیختن رفتارهای هیجانی، پاسخهای شناختی معروف به راهبردهای مقابله ای را نیز فراخوانند. چنین فرض می شود که پاسخهای شناختی هم به وسیله تغییر دادن محیط و به وسیله انجام یک عمل درونی(مانند طرح نقشه، استفاده از عقاید و مقاصد)، بر ارتباط فرد با محیط اثر می گذارند. این راهبردهای مقابله ای هم شامل راهبردهای مساله مدار هستند(مانند نقشه کشیدن) که جهت شان به سوی ایجاد گسترش و پیشرفت جهان است و هم شامل راهبردهای هیجام مدار هستند که بر حالات انگیزشی فرد تاثیر دارند. به دلیل اینکه این راهبردهای مقابله ای بر ارزیابی های بعدی اثر می گذارند، درارتباط نزدیک با پویایی های هیجانی هستند و با آنها پیوند خورده اند. به طوری که می توان این فرآیند را به شکل ارزیابی-مقابله-ارزیابی مشخص نمود(مارسلا و گراچ، 2009، ص 75).

 

مشخصات فایل پرسشنامه:

روش نمره گذاری: دارد

تعریف مفهومی و تاریخچه پژوهشی: دارد

مولفه ها: دارد(عاطفی، شناختی، رفتاری)

تفکیک مولفه ها: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

تعداد مقاله همراه: 2

مقاله اصلی: دارد

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه راهبردهاي مقابله اسلامي

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: